PREDSTAVITEV DONGFENG BOX-A V EVROPI
DONGFENG BOX
Kitajci udarili sredi Torina: veliki načrti za Evropo, širitev tudi v Sloveniji
Razkritje dongfenga boxa v središču Torina.
Včeraj je sredi Torina svojo evropsko strategijo in načrtovano širitev razkril kitajski velikan Dongfeng, ki je v središču italijanske avtomobilske industrije pokazal tudi nova modela.
Še posebej zanimiv je štirimetrski avtomobil box, ki kmalu prihaja tudi v Slovenijo.
S povsem pravim kitajskim avtomobilom, čigar ime, še toliko bolj pa logotip na pokrovu motorja, danes poznajo le redki, smo se odpeljali na 600 kilometrov dolgo pot v srce italijanske avtomobilske industrije.
Torino je industrijska prestolnica severne Italije, dom Fiata z njegovo legendarno tovarno. Pot s forthingom T5 evo proti Torinu pa ni bila naključna, saj si je to mesto kitajski Dongfeng izbral za razkritje svoje načrtovane evropske širitve in ob tem pokazal še svoji avtomobilski novosti. Samozavestno vkorakanje Kitajcev v Torino ni nepomembno, saj je proizvajalec v večinski kitajski državni lasti in tudi eden največjih proizvajalcev avtomobilov.
Čeprav so italijanski avtomobilski trgovci postopno že začeli s prodajo nekaterih kitajskih znamk, je bil pogled na vozni park natrpane avtoceste A1 čez Padsko nižino še zelo zgovoren. Prvi kitajski avtomobil sem opazil šele pri Bresciji in do Torina vsega skupaj tri. Z izjemo nekaj Teslinih avtomobilov je bilo včeraj dopoldne na cesti tudi kvečjemu kakih deset električnih avtomobilov.
Dongfeng se pravilno izgovori "Dongfong", v neposrednem prevodu pa ime pomeni veter z vzhoda.
Kitajski mobilni telefoni, tablice ali razna druga elektronika sodijo v svetovni vrh. Ampak kitajski avtomobili? V evropski miselnosti je z njimi še vedno nekaj težav, ampak očitno se jih bo treba navaditi. In ni izključeno, da bodo evropskim, japonskim in korejskim avtomobilskim znamkam nekega dne povzročali resne težave.
Če bodo iz dežele svile prihajali avtomobili kot je Dongfeng Forthing T5 Evo, se bo to zgodilo prej kot s(m)o mislili še ne dolgo nazaj, kajti z nekaterimi potezami kaže, da je kitajska avtomobilska industrija po polomih, ki jih je doživela pred poldrugim desetetljem, zdaj zrela in sposobna izdelovati štirikolesnike, ki bodo ustrezali okusu in pričakovanjem evropskih kupcev.
Dongfeng v Torino z malim boxom
Seveda je to trenutna italijanska in večinoma tudi evropska avtomobilska realnost, ki se ji tudi kitajske znamke z dobro mero pragmatičnosti dobro prilagajajo. Kitajci imajo naprednejše električne avtomobile, a vzporedno z njimi tako doma kot tudi v Evropi prodajo bencinske modele, hibride in celo vozila s podaljševalniki dosega.
Včeraj so bili v Torinu na predvečer avtomobilske razstave, ki jo Italijani organizirajo prvič po letu 2019, v prvem načrtu prav predstavniki Dongfenga in njegovih znamk. V središču sta bili zanimivi, a v marsičem različni novosti. Na eni strani je bil to električni štirimetrski mestni avtomobil box, ki bo v Sloveniji na voljo za slabih 25 tisoč evrov (s subvencijo in vso pripadajočo opremo za približno 17 tisočakov), ob tem pa še nov model znamke Voyah z imenom courage. To je za zdaj le električni športni terenec, ki bi ga dimenzijsko lahko primerjali s teslo model Y.
V Slovenijo po 50 boxov na mesec?
"Dongfeng v Evropo prihaja s kakovostnimi avtomobili in sodobnimi tehničnimi rešitvami. Kar smo napovedovali že pet ali deset let, zdaj prihaja v glave ljudi. Kitajska električna mobilnost je na visoki ravni," je v Torinu povedal Marko Femc, ki je prek podjetja Plan-net Avto tudi uradni uvoznik Dongfenga za Slovenijo. Femčeva skrita želja je prodati 50 boxov na mesec, taki načrti pa so skladni z že opravljeno in še načrtovano širitvijo prodajno-servisne mreže.