Forthing T5 Evo 1.5 TGDI – Pripravljenost na zrelostni izpit

 

  

 

Kitajski avtomobili so na slovenskih cestah še vedno prcej redki gostje, a jih je vse več in njihova druščina je vse bolj pisana, med njimi je tudi zanimiv športni terenec iz koncerna Dongfeng.

Kitajski mobilni telefoni, tablice ali razna druga elektronika sodijo v svetovni vrh. Ampak kitajski avtomobili? V evropski miselnosti je z njimi še vedno nekaj težav, ampak očitno se jih bo treba navaditi. In ni izključeno, da bodo evropskim, japonskim in korejskim avtomobilskim znamkam nekega dne povzročali resne težave.

 

Forthing T5 Evo je nastal v okviru megalomanskega avtomobilskega kongllomerata Dongfeng, ki združuje več znamk in se je nekoč pajdašil tudi z nekaterimi evropskimi proizvajalci, zdaj pa z zanimivimi in cenovno dostopnimi avtomobili širi kitajski vpliv v avtomobilskem svetu.

 

 

 

Optični navdih znanih imen

 

Če je bilo oblikovanje v nedavni preteklosti šibka točka večine kitajskih proizvajalcev, ki so precej ponesrečeno kopirali tisto, kar so videli na mednarodnih avtomobilskih razstavah, se zdi, da so zdaj našli pravo smer.  Tako sklepam, ker Forthing T5 Evo pritegne pozornost z dinamičnim slogom z izrazitimi linijami in krivuljami.

Z nekaj domišljije je mogoče v posameznih elementih videti optični navdih več športnih terencev najbolj priznanih znamk. In to je tisto, kar pri tem avtomobilu vzbudi štveilne radovedne poglede. Glavni krivec je Nemec Hans Henning Knoepfle ki se je podpisal pod obliko kitajskega športnega terenca, še pred tem pa je svoj oblikovalski talent delil z znamkami Mercedes-Benz, Volvo in GM.

 

 

Na sprednjem delu prevladuje dimenzijsko impresivna črna maska ​​z usločenim spodnjim delom. Glavni svetlobni element z navpično orientacijo učinkovito zapolni prostor in avtomobil premore žaromete s svetilnimi diodami, vendar  nimajo nobene sofisticirane funkcije za zatemnitev določenih delov ali samodejni vklop in izklop dolgih luči.

Vizualno je T5 EVO najbolj temperamenten zadaj. Estetska čustva vzbuja rahlo padajoča strešna linija s spodobnim pridihom kupejevskega sloga. Gavna značilnost sta dva para dejansko delujočih izpušnih cevi, športno-moderni pridih zadka pa dopolnjujejo ozke zadnje luči s svetilnimi diodami, povezane s črto, ki tudi sveti

Potniška kabina je za ta velikostni razred precje prostorna, sedenje na zadnji klopi je povsem enostavno in udobno. Tudi nadpovprečno visoki imajo dovolj prostora tako za noge kot za glavo, zaradi povsem ravnega dna pa se brez težav poleg dveh nagnete še tretji potnik. Osnovna prostornina prtljažnika dosega zmernih 480 litrov in splošno praktičnost tukaj povečata dve možnosti za zlaganje zadnjih naslonjal, ki proctor za prtljago in tovor povečajo na1480 litrov. In za nameček je del serijske opreme električno odpiranje in zapiranje vrat prtljažnika.

 

Moči ne manjka, samozavesti tudi ne

Glede pogonskih sklopov pri T5 Evo ni velike izbire, pravzaprav je do Prihoda hibridne izvedbe na voljo samo 1,5-litrski štirivaljni turbobencinski motor. Gre za pogonski stroj sposojen pri Mitsubishiju, razvije 130 kilovatov (177 konjskih moči) in 280 Nm navora, ki je na voljo od 1500 do 4000 vrtljajev v  minuti. Moč se na prednji kolesni par prenaša prek 7-stopenjskega dvosklopčnega samodejnega menjalnika, vse to omogoča pospešek z mesta do 100 kilometrov na uro v 9,7 sekunde in največjo hitrost 180 kilmetrov na uro.

Razpoložljiva moč in navor zagotavljata solidno vozno dinamiko, motor deluje gladko z minimalnimi opaznimi tresljaji, a s povečanim truščem v višjih vrtljajih.  Menjalnik sicer nima najbolj natančne krmilne enote, a kljub temu svoje delo opravlja precej natančno, z občasnimi rahlo neuglednimi sunki in s predolgim razmišljanjem.